Aktivera order i Klarna
När en order har status reserverad, det vill säga att ordern är ännu inte aktiverad.
För att vi, Klarna, ska debitera kunden för denna order behöver ni aktivera ordern. När du aktiverar en order bekräftar ni att ni har uppfyllt ordern. Det betyder att ni har skickat de beställda artiklarna till kunden. Samtidigt informerar ni oss att vi ska utföra en utbetalning till er enligt din utbetalningsplan samt debitera er kund för ordersumman som aktiveras.
Ni aktiverar ordern genom att gå till "Beställningar" och klicka på Klarna referensnumret för att öppna ordern. Klicka sedan på Redigera orderlinjer om ni behöver göra justeringar. Aktivera ordern på det sätt som fungerar bäst för er – klicka antingen på Aktivera-knappen eller välj orderrader och klicka på knappen "Aktivera". Ni kan också aktivera summan istället. När ni sedan har aktiverar ordern kan ni ladda ner följesedeln för att inkludera den i din försändelse.
Vänligen kontakta oss igen om några fler frågor eller funderingar skulle dyka upp.
Klarna Bank AB (publ)
Merchant Support: +46 8 120 120 30
Reception: +46 8 120 120 00
E-mail: merchant@klarna.com
Web: www.klarna.com/se/foretag/butikssupport